Jump to content
Gold Sponsor: Data-Way IT-Consulting, Austria

How to request the status of any user


Tom Wellige
 Share


Recommended Posts

This post is taken from the Swyx Forum Archive (2007-2014) and was originally posted 06.09.2010 by me

 

With the following VBScript function it is possible to request the current status of any user or group from within the call routing.

 

 

Please find the UserStatus function in the Function Collection (VBScript) and Function Collection (Lua) area of the Programming References section of the SwyxPEDIA here on Swyx Forum. 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites


  • 1 month later...
5 minutes ago, Tom Wellige said:

Nein, denn da erfolgt die Zustellung ja automatisch durch den Server.

Das obige Skript ist dazu da, wenn Du gezielt einzelne Benutzer abfragen willst (aus welchem Grund auch immer).

 

Das verstehe ich nicht wirklich...

ich versuch mal das Szenaria zu beschreiben, wie unser Callrouting jetzt läuft:

Anruf kommt auf der "0" rein und geht dann ins Callrouting:

Es wird versucht an alle Benutzer einer Benutzergruppe, und zwar umlaufend, nicht parallel!), den Anruf durchzustellen. Hier müsste ich jetzt aber checken, ob der Benutzer, an den jetzt gerade durchgestellt werden soll, nicht den Status "Abwesend" hat, weil ja sonst der Apparat des Users klingelt, obwohl er nicht da ist (bei uns läuft das mit der Abmeldung der User sehr schlecht) und sich die Wartezeit des Anrufers "unnötig" verlängert.

Nach meinem Verständnis kann es über die Gruppe nicht funktionieren.

Callrouting-Zentrale.png

Link to comment
Share on other sites


  • Most Valued User

Den Status eines einzelnen Users abzufragen bringt Dir nichts, wenn Du dann per Gruppenruf zustellst. Du könntest höchstens direkt auf einzelne User zustellen (dann wird das mit dem umlaufend aber schwierig).

Wenn es Dir nur darum geht, die User zu überspringen, die abwesend oder DND sind, kannst Du folgende Reg Keys nutzen: 

Pfad: HKLM\Software\Wow6432Node\Swyx\ippbxsrv\CurrentVersion\Options

Typ: DWORD

Name: SkipGroupCallMembersWithActiveDoNotDisturb

SkipGroupCallMembersWithActiveAway

Wert: 1

Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use and have taken note of our Privacy Policy.
We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.