Tom Wellige Posted October 16, 2019 #1 Share Posted October 16, 2019 The following forum topic is restored from the Swyx Forum Archive (2007-2014) Quote 2009-09-16 21:41:13, Engel Hallo, ich habe einen User mit der internen Nummer 13, dort ist die sofortige Umleitung auf eine Handynummer aktiviert. Wenn ich die 13 anrufe, werde ich auch sofort auf's Handy geleitet. Jetzt habe ich einen anderen User, wenn dieser nicht erreichbar ist, soll der Ruf an die 13 durchgestellt werden. Im Grafischen Skript Editor habe ich dazu die Funktion "Durchstellen" verwendet, die dieses für eingestellte 180 Sekunden macht. Wenn an die 13 der Ruf von dem nicht erreichbaren User durchgstellt wird, wird die sofortige Umleitung aber nicht berücksichtigt. Es klingelt bei der 13, er leitet aber nicht weiter an die Handynummer. Warum? Quote 2009-09-16 22:46:55, mirjam.baumberger Hi Engel Im Connect To Block muss man “Proceed with Destination Script” activieren, dann wird die Mobile Weiterleitung auch ausgeführt. So sollt es klappen Cheers Mirjam Quote 2009-09-17 09:05:11, Engel Hello, this works fine. Thanks. But one more problem :-) If I call from extern and will be redirected from 13 to mobilphone, my callnumber will not be send. My mobilphone display our public number. Between 13 and mobilphone the original callnumber is lost. Why? Engel Quote 2009-09-17 15:17:29, tom.wellige This is because CLIP no screening is not activated by default. Seach for it within the SwyxWare manual. Additionally you have to enable this feature with your provider, which is usually not fro free. Tom. Quote 2009-09-17 17:56:39, Engel Hi, it's activated. Or is there somewhere else an option? I tested it again with an other number: 123456 which I have directly redirected to 017112345 My call number is 654321 The displayed number at mobilephone is 123456 not the caller number 654321?! Quote 2009-09-18 07:34:28, rolf.hebgen Hi Engel, please check in the D-channel trace which number is presented by SwyxWare. If you see the expected number, but it is not presented on your mobile phone, please contact your landline TSP, your mobile TSP and your phone manufacturer. // Rolf Quote 2009-09-18 11:33:38, Engel Hello, Where I can see my number 654321? I only see the called number 123456 on our server and my mobilphone number 017112345?! Where I can see which number is send to mobilphone? Engel Link to comment Share on other sites More sharing options...
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