Jump to content

Tom Wellige

Root Moderator
  • Content Count

    3,051
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    98

Tom Wellige last won the day on September 4

Tom Wellige had the most liked content!

Community Reputation

59 Excellent

6 Followers

About Tom Wellige

  • Rank
    Advanced Member

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Interests
    SwyxWare, Software Development, Flight Simulation

Recent Profile Visitors

10,118 profile views
  1. Treffen Sie Enreach auf der Cloud Comms Summit! Am 2. Dezember findet die führende und größte anbieterunabhängige Veranstaltung für Service-Provider in der Cloud-Kommunikationsbranche statt. Nehmen Sie digital an der Industry Vision Keynote um 09:45 von Dr. Ralf Ebbinghaus, CCO von Enreach und Geschäftsführer der Swyx Solutions GmbH, teil und erhalten Sie eine aktuelle Markteinschätzung sowie einen Ausblick für die Zukunft der Branche. Neben wertvollem Networking, Live-Keynotes und spannenden Insights erwartet Sie zum Abschluss eine interessante Podiumsdiskussion. Hier gehen Dr. Ralf Ebbinghaus und weitere Referenten der Fragestellung nach, wie sich der deutsche Markt in Zukunft entwickeln wird. Weitere Infos zum Online-Event sowie die Agenda finden Sie hier: https://bit.ly/2KFPPBN Pressemitteilung auf swyx.de
  2. Meet Enreach on December 2, 2020 at the Cloud Comms Summit! It is the largest event for service providers in the cloud communications industry. Attend the Industry Vision Keynote at 09:45 a.m. by Dr. Ralf Ebbinghaus, CCO of Enreach and Managing Director of Swyx Solutions GmbH, and receive an up-to-date market assessment and an outlook for the future of the industry. In addition to valuable networking, live keynotes and exciting insights, you can expect an interesting panel discussion at the end. Dr. Ralf Ebbinghaus and other speakers will give an outlook on how the German market will develop in the future. Further information about the online event and the agenda can be found here: bit.ly/2KFPPBN Press release on swyx.com
  3. Der L-mobile expert day | Das Online-Event für digitalen Field Service bietet Ihnen viele hilfreiche Impulse, wie Sie Ihre Serviceprozesse durch den Einsatz mobiler Softwarelösungen optimieren. Swyx ist mit dabei! Nehmen Sie am 26. November um 15.35 Uhr an unserem spannenden Webinar teil und erfahren Sie, wie sie dank Swyx & L-Mobile Ihren Service mit einer modernen Kommunikationslösung verbessern. Jetzt kostenlos registrieren und von überall dabei sein: https://www.industry-fair.online/registrieren/ Pressemitteilung auf swyx.de
  4. From 1 November 2020 Wolfgang Roeser will take over the role of Chief Financial Officer (CFO) at Swyx Solutions GmbH. He replaces Dirk Valbert, who left the company at his own request. Wolfgang Roeser (53), an experienced financial expert and business graduate, previously worked as CFO at SNT Deutschland AG and most recently as CFO of the KÖTTER Group. As a member of the management team, Wolfgang Roeser complements the team around Dr. Ralf Ebbinghaus, Swyx Managing Director and Chief Commercial Officer (CCO) of the parent company Enreach, and Martin Claßen, Managing Director of Swyx and Chief Product Officer (CPO) of Enreach. "With Wolfgang Roeser we have been able to win a proven expert for the top management of Swyx, who will competently shape the further growth of Swyx within the Enreach Group". commented Dr. Ralf Ebbinghaus on the change in management. Ebbinghaus continued: "At the same time I would like to thank Dirk Valbert for his many years of excellent cooperation and wish him all the best for his future career". Press release on swyx.com
  5. Wolfgang Roeser übernimmt ab dem 1. November 2020 die Rolle des Chief Financial Officer (CFO) bei der Swyx Solutions GmbH. Er löst Dirk Valbert ab, der das Unternehmen auf eigenen Wunsch verlassen hatte. Der erfahrene Finanzexperte und diplomierte Kaufmann Wolfgang Roeser (53) war zuvor als Finanzvorstand bei der SNT Deutschland AG und zuletzt als CFO der KÖTTER Unternehmensgruppe tätig. Als Mitglied der Geschäftsführung ergänzt Wolfgang Roeser das Team um Dr. Ralf Ebbinghaus, Swyx-Geschäftsführer und Chief Commercial Officer (CCO) der Muttergesellschaft Enreach und Martin Claßen, Geschäftsführer Swyx und Chief Product Officer (CPO) der Enreach. „Mit Wolfgang Roeser haben wir einen ausgewiesenen Experten für die Führungsspitze von Swyx gewinnen können, der das weitere Wachstum von Swyx innerhalb der Enreach-Gruppe kompetent gestalten wird.“ kommentiert Dr. Ralf Ebbinghaus den Wechsel in der Geschäftsführung. Ebbinghaus weiter: „Zugleich möchte ich Dirk Valbert für die langjährige, exzellente Zusammenarbeit danken und alles Gute für die weitere, berufliche Zukunft wünschen.“ Pressemitteilung auf swyx.de
  6. Enreach, die schnell wachsende europäische Unified Communications Gruppe, erweitert ihr Produktangebot durch die Übernahme des niederländischen Unternehmens Botsquad, einem Pionier auf dem Gebiet der dialogorientierten, künstlichen Intelligenz (KI). Diese Ergänzung bietet Enreach-Partnern und Kunden in ganz Europa den Zugang zu innovativen Chatbot-Optionen. Die Technologie von Botsquad wird in das Enreach-Portfolio integriert, wobei das Cloud-PBX-Portfolio und die Contact-Center-Lösungen der Gruppe sofort erweitert werden. Über den textbasierten Chat hinaus wird Enreach mit Unterstützung der Investmentgesellschaft Waterland in die Weiterentwicklung der Technologie von Botsquad investieren, um künstliche Intelligenz in Sprachdienste zu integrieren. Da die dialogorientierte KI ein schnell wachsender Markt ist, blicken die Gründer von Botsquad auf eine Erfolgsgeschichte bei der Bereitstellung von Omnichannel-Chatbot-Lösungen für eine Vielzahl von Organisationen. Durch Enreach stehen diese Erfahrungen in der dialogorientierten KI nun mittelständischen Kunden als schlüsselfertige Lösung zur Verfügung. Mit der Botsquad-Plattform können Partnern und Kunden mithilfe eines benutzerfreundlichen Online-Modells, das auf der offenen Bubblescript-Konfigurationssprache des Unternehmens basiert, schnell komplexe Systeme mit vorkonfigurierten Komponenten einrichten. Stijn Nijhuis, Geschäftsführer von Enreach: „Auf dem Markt der dialogorientierten KI hat Botsquad hohe Maßstäbe für Leistung und Benutzerfreundlichkeit gesetzt und passt perfekt zu unserer Buy-and-Build-Strategie, Marktführer für Unified Communications in Europa zu werden. Obwohl technologisch fortgeschritten, ist die Technologie von Botsquad einfach und erschwinglich zu implementieren, bietet ein besseres Benutzererlebnis als seine Mitbewerber und bildet die Grundlage für ein breiteres Potenzial als bei sprachbasierter KI.“ Das Botsquad-Team wurde 2017 gegründet und bringt 20 Jahre Erfahrung in der dialogorientierten KI für Chat, Voice und Apps mit. Die hochmoderne Technologie von Botsquad bietet eine solide Grundlage für Dialoganwendungen, die von intelligenten IVRs bis hin zum Chat-basierten Kundendienst reichen. Bereits vor der Übernahme haben Botsquad und Enreach in Kundenprojekten zusammengearbeitet. Anne Bakker, Mitgründer von Botsquad, fügt hinzu: "Durch die Übernahme sind wir in der Lage, mit Enreach ein beträchtliches Marktpotenzial in ganz Europa zu erschließen, was sowohl bestehenden als auch neuen Kunden innerhalb der Gruppe zugutekommt. Die Kombination unserer fortschrittlichen KI-Plattform und der Marktzugang von Enreach haben ein enormes Potenzial". Sprache und mehr Enreach wird die Chat-Technologie von Botsquad in seine bestehenden Cloud-PBX- und Cloud-Contact-Center-Produkte integrieren und den Kunden sofort einfachen Zugang zu fortschrittlichen, flexiblen Chatbot-Optionen bieten. In einem nächsten Schritt werden die Entwicklungsteams von Botsquad und Enreach gemeinsam an zusätzlichen Sprach-KI-Funktionen arbeiten, die mehr Möglichkeiten für Enreach Partner und Kunden schaffen werden. So können z.B. herkömmliche IVR-Systeme aufgerüstet werden, so dass Kunden weitaus realistischere und flexiblere Gespräche führen können, anstatt Nummern zu drücken oder auf begrenzte Sprach-Antwortoptionen beschränkt zu sein. Die Integration von fortschrittlichen dialogorientierter KI in das Enreach-Portfolio wird auch größere Möglichkeiten in vertikalen Märkten wie dem Gesundheitswesen, Einzelhandel, Transport und Reisen eröffnen. Über Botsquad Dialogorientierte KI ist der nächste Schritt für Unternehmen, um mit den Kunden von morgen zu kommunizieren. Sie ermöglicht es den Kunden, sich jederzeit und überall, ohne Verzögerungen, auf die bequemste Art und Weise in Kontakt zu kommen und Benutzerdialoge in reale Handlungen zu übersetzen. Aus diesem Grund widmet sich Botsquad der Schaffung der besten Gesprächserlebnisse für Kunden. Seine Mission ist es, Unternehmen und ihre Kunden einander näher zu bringen, um einen höheren Mehrwert aus ihren Kundenbeziehungen zu ziehen. Das Unternehmen trägt zu dieser Mission bei, indem es die bestmögliche Plattform für den Aufbau und das Hosting von Chatbots der nächsten Generation bereitstellt: Dialogorientierte Apps. Botsquad wurde 2017 gegründet und hat seinen Sitz in Amsterdam, Niederlande. Für weitere Informationen: https://www.botsquad.com/ Über Enreach Enreach ist die Muttergesellschaft verschiedener Marken wie Voiceworks, Swyx, Centile, Eazit, ipnordic, M Mobility, Network Telecom, masvoz und HeroBase. Enreach bietet Kollaborationslösungen und Telekommunikationsdienste über ihre Reseller oder Direktmarken an, die für KMU und die Menschen, die mit ihnen arbeiten, transformativ sind. Alle Marken tragen zu intelligenten, integrierten IT- und Kommunikationslösungen bei, die eine optimale Kommunikation und einen optimalen Arbeitsfluss zwischen den Organisationen gewährleisten. Die Mission von Enreach besteht darin, Unternehmen Zugang zu den besten Kommunikations- und Kollaborationswerkzeugen mit einer einfachen, benutzerzentrierten Schnittstelle zu verschaffen, die auf ihre spezifischen Bedürfnisse und Systeme zugeschnitten ist. Die Produkte der Gruppe stellen jedem Unternehmen, unabhängig von Branche oder Größe, leistungsstarke Funktionen zur Verfügung, so dass sich die Mitarbeiter auf die wesentlichen Dinge konzentrieren können. Enreach ist in den Kernmärkten Deutschland, den Niederlanden, Dänemark, Großbritannien, Spanien und Frankreich mit Aktivitäten in 25 Ländern und mehr als 900 Mitarbeitern aktiv. Für weitere Informationen: www.enreach.com Pressemitteilung auf swyx.de
  7. Enreach, the fast-growing European unified communications group, enhances its product offering with the acquisition of Netherlands-based Botsquad, a pioneer in conversational Artificial Intelligence (AI). This addition brings advanced but accessible chatbot options to Enreach partners and customers across Europe. Botsquad’s technology will be integrated within the Enreach portfolio, with enhancements to the group’s cloud PBX portfolio and contact centre solution. Beyond text-based chat, Enreach — which is backed by investment company Waterland — will invest in further development of Botsquad’s technology to integrate conversational AI into voice services. Conversational AI being a fast-growing market, Botsquad’s founders have been able to successfully build a track record in delivering omnichannel chatbot solutions to a wide variety of organisations. Through Enreach, this conversational AI experience is now available to the SMB market as a turnkey solution. The Botsquad platform allows partners and customers to rapidly build sophisticated systems with pre-configured components, via an easy-to-use online model, based on the company’s open Bubblescript configuration language. Stijn Nijhuis, CEO of Enreach: “In the conversational AI market, Botsquad has set a high benchmark for performance and usability, and is the perfect fit for our buy-and-build strategy to become market leader in unified communications in Europe. While highly sophisticated, Botsquad’s technology is simple and affordable to implement, and delivers a better user experience than its competitors, as well as being the foundation for the wider potential that voice-AI presents.” Founded in 2017, the Botsquad team brings 20 years of experience in conversational AI for chat, voice and apps. Botsquad’s state-of-the-art technology provides a solid foundation for conversational applications from smart IVRs to chat-based customer service. Prior to the acquisition, Botsquad and Enreach already worked together to deliver conversational AI to a joint customer. Anne Bakker, Co-Founder of Botsquad adds: “This acquisition means we are able to work with Enreach to unlock considerable market potential across the whole of Europe, benefitting both existing and new customers within the group. The combination of our advanced conversational AI platform and the go-to-market power of Enreach is a winning combination.” Voice and more Enreach will integrate Botsquad’s chat technology into its existing cloud PBX and cloud contact centre products, instantly giving customers easy access to advanced, flexible chatbot options. As a next step, the Botsquad and Enreach development teams will collaborate on additional voice-AI capabilities that will create further opportunities for Enreach partners and customers. For instance, traditional digit-based IVR systems can be upgraded so that customers can have far more realistic and flexible conversations, rather than pressing numbers, or being restricted to limited voice response options. Other examples of conversational voice AI benefits include: better after-agent quality surveys, intelligent voicemail and auto-attendance, and voice-based booking solutions. Integration of advanced conversational AI across the Enreach portfolio will also open up wider opportunities in vertical markets, such as healthcare, retail, transportation and travel. About Botsquad Conversational AI is the next step for companies to communicate with tomorrow's customers. Enabling customers to engage anytime and everywhere, without delays, in the most convenient way possible, translating user dialogs into real actions. This is why Botsquad is dedicated to creating the best conversational experiences for customers. Its mission is to bring companies and their customers closer together to get more value out of their customer relations. The company contributes to that mission by providing the best possible platform for building and hosting next generation chatbots: Conversational Apps. Botsquad was founded in 2017 and is based in Amsterdam, the Netherlands. For more information, please visit https://www.botsquad.com/ About Enreach Enreach is the parent company of various labels such as Voiceworks, Swyx, Centile, Eazit, ipnordic, M Mobility, Network Telecom, masvoz and HeroBase. Enreach provides collaboration technology and telecoms services via their reselling partners or direct brands that are transformative for SMEs and the people that work with them. All brands contribute to intelligent, integrated IT and communication solutions that ensure optimal communication and workflow between organisations. Enreach’s mission is to give businesses access to the best communication and collaboration tools with an easy, user-centric interface built around their specific needs and systems. The group’s products put powerful features in reach of every business, no matter the industry or size, so their employees can focus on getting amazing things done. Enreach is active in the core markets Germany, the Netherlands, Denmark, UK, Spain and France with activities in 25 countries and more than 900 employees. For more information about Enreach, please visit: https://www.enreach.com/ Press release on swyx.com
  8. Ich bin gerade unterwegs und kann kein Beispiel heraus suchen, aber den Besetztstatus kannst Du auf der CDS API über das globale Telefonbuch ermitteln. Mit passenden Filtern kannst Du Dir dort den oder die Benutzer heraussuchen, die Dich interessieren, und findest den Status dann direkt auf dem gefundenen Benutzer.
  9. Within the function "GetAssignedEngineer" the VBScript build-in function "DatePart" is used. Per default it uses the first day of week setting from the Windows regional settings. If needed that can be overwritten with an optional third parameter. For details check here: https://www.w3schools.com/Asp/func_datepart.asp
  10. This post sums this great article series up. Mirjam spent quite some time to identify all those tips and to publish them here on Swyx Forum. As the article series dates some years back there had been a couple of articles I have not re-posted again, simply because they were not valid with a current SwyxWare version anymore. But the vast majority of the tips is still valid with current SwyxWare versions and that's why I decided to re-post them to make them available again after the old Swyx Forum went offline. Thank you very much Mirjam for all your efforts!
  11. From 2009 to 2011 mirjam baumberger wrote a great blog, the "Fridays' Swyx Tip". Every Friday she posted a tip regarding the usage of SwyxWare and connected tools and devices. As the old forum is offline, this article series will be restored here again over the time. Please note that some information in this article series might not be valid anymore with current SwyxWare versions. This blog article was originally posted on 24.06.2011 03:41 Dear Swyx Users With SwyxWare 2011 I can set my phone status to "DO NOT DISTURB" and all my co-workers are automatically updated with my DND status. This is a useful feature for many users and managers and we have been asked about this features a lot in the past. Good news is, it's now available 🙂 I have created a Callrouting Script which routes incoming calls to my extension based on my user status: Speaking, Logged Off, Free, Away or DND. AdvancedDDIRouting.zip It is simply a modification of the popular Advanced DDI call routing script prior SwyxWare Version 2011. And there is a special "feature" implemented. You will be able to see if you receive a call in DND mode and you have even the possibility to pick up this call while the caller is listening to your greeting message: "Hi there, although I'm in the office, I can't pick-up your call at this moment. Please leave me a message after the tone and I will return your call ASAP. Thank you". This allows me to keep in control of any incoming calls to my extensions, I can let one caller go through to my voicemail, but pick up another one, because I know it is an important call ! Pretty sneaky, what do you think ? Have a good weekend and happy Swyxing... Regards Mirjam @ IT Net World Ltd, NZ & AUS SWYX Distributor http://www.itnetworld.co.nz/
  12. Yes. The app is available for Android and iOS, Yes. You can ignore that warning. The GSE just figures that you have entered characters and not just a phone number and wanted to remind you that in case you entered the name of a variable which contains the destination number you would have to add a "=" at the beginning of the text field.
  13. Your call routing should first check for your status. If you a free route the call into a Connect To block to connect the call to yourself. If you are absent (yellow) route the call into another Connect To block to connect the call to yourself and your mobile. To perform such a parallel call you can enter multiple numbers into the destination field, separated by ";" (semicolon): SwyxWare officially supports one internal and one external destination for such parallel calls. But in fact there are no restrictions at all (type of or number of destinations) implemented. BTW: the "Include SwyxIt! Mobile Device" checkbox refers only to the old "SwyxIt! Mobile" clients (up to SwyxWare 2013) and not the current "Swyx Mobile" clients.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use and have taken note of our Privacy Policy.
We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.